1/24/2014

Aku & Dia

Assalamualaikum.

seram tak seram tetiba aku rasa nak buat entry baru pepagi buta ni . tak lawak . so , how are u my belogggg ? miss u so much . chett , baru update entry semalam nk rindu bagai . okay , tujuan aku buat entry baru ni sebab entah kenapa aku tetiba je teringat kat dia . sape dia tu ? biarlah rahsia . 

perkenalan antara aku dengan si dia ni dah masuk 2 taon . dalam 2 taon ni macam-macam jadik kat kami . gaduh , menangis , ketawa , buli orang and so on . yelah , kawan kan memang lah ada kenangan . tu mesti ada yang pikir bukan-bukan . pikir lah , aku sumbat mashmallow dlm mulut korang , kan tak pepasal masuk icu . aku dengan dia ni kawan je . tapi tipu lah kan kalo kawan tak de feeling kat kawan sendiri kan ? sape yang menafikan tu , ko dibuang negeri . chett , over je . memang betul aku ada feeling kat kawan aku sendiri . tapi aku tak lah cakap depan dia . malu . so ,  aku pendam je perasaan tu sampai sekarang . 

aku sendiri tak tau kenapa aku suka dia . dia tak lah hensem sangat . muka pun macam tapak kuali rumah aku je . dia tu dah lah kurus macam ikan masin yang di belah dua , body lak jauh panggang dari api dengan hero aku , JongKook . huhuhu . nak kata dia ni baik , dia ni lagi jahat dari mafia . tapi mungkin sebab caring dia kat aku kot . kot lah . dalam jahat dia tu , dalam pada dia duk kutuk-kutuk aku tu , dalam pada dia duk asyik malu kan aku , ada lah seposen baik dia tu . dia baik sebab caring pasal aku . dia selalu tanya pasal aku . hari-hari mesej aku walaupun aku tak pernah balas mesej dia . tapi aku tak tahu lah kalo ada meatball di sebalik spageti dalam pada duk baik and caring dengan aku tiap-tiap hari . dia tu bukan lah boleh percaya sangat . 

mesti korg ingat aku ni teruk kan sebab asyik kutuk je dia . bukan saje nak kutuk , tapi tu lah kenyataan . tak kan ada hari yang dia tak sakit kan hati aku . walaupun just sekadar gurauan , tapi kalo dah sampai menyentap perasaan tu , memang makan kaki lah . tapi yang aku heran kan , bila dia kutuk aku then aku tersentap , pandai lak dia pujuk aku . tau pulak dia bila aku tersentap . tapi kan , hish banyak lak tapi ni , kenapa ek aku boleh jatuh suka kat orang macam dia ? tapi seriously , bila dia cerita kat aku pasal perempuan lain , aku jadi cemburu . aku tak tau kenapa . kadang tu aku rasa macam orang bodoh je sebab boleh ada perasaan macam tu kat dia . 

sebelum masuk CFS untuk sem 3 ,  masuk 2 tahun usia perkenalan kitorg . so , kitorg celebrate lah . celebrate dalam phone je sebab aku tak leh kuar . dia cakap ada hadiah nak bagi kat aku . katanya big surprise untuk aku . aku pulak time tu rasa macam tak sedap hati . ye lah , sebab dia kan selalu kenakan aku , so logik lah kalo dia nak kena kan aku lagi . so , kitorg janji nak jumpa kat bandar . 

story dipercepatkan ...

dalam pukul 2:30 pm camtu , kitorg jumpa kat tasik . huish , memang big surprise betol yang dia bawak . ce korg teka apa big surprise yang dia bawak jumpa aku ? yang betul tu , nanti aku belanja korg mashmallow seposen dua . yang salah tu , teka lagi sampai betul . selalu nya hadiah-hadiah yang dia bagi , aku happy . tapi 'hadiah' ni lain sikit , aku tak tau apa yang aku rasa time tu . happy ? boleh lah sebagai kawan , tumpang happy untuk dia ? sedih ? tipu lah kalo cakap tak sedih . kita suka dia , dia lak buat kita camtu . terkejut ? ofkos! terkejut sangat-sangat sampai rasa nak bunuh je dia time tu . macam-macam aku rasa . and yes , I'M JEALOUS! 

okay , dah lah teka . cian korg penat teka . meh aku bagi jawapan . big surprise yang dia bagi kat aku tuh kan , sebenar nye kan , kan , kan , dia bawak makwe dia jumpa aku. and makwe dia lak , someone yang aku kenal masa time-time aku jahil dulu . kalo korg lah kat tempat aku kan , apa korg rasa ? kalo ko tanya aku , aku nak tikam dia , then bagi makan kat ikan piranha . time tu aku rasa benci sangat tengok perempuan tu . tapi apa aku boleh buat kalo itu dah jodoh diorg kan ? aku lak ? makan hati berulam tempe je lah . 

lepas jumpa , makan , and borak-borak dengan diorg , aku pun mintak izin nak balik sebab ada kerja . padahal hati tengah sakit tengok aksi-aksi manja diorg . jeles k jeles . sampai rumah je terus masuk bilik then nangis sekuat-kuat hati sambil tekup muka dengan bantal . yelah , orang yang selama ni caring , baik and selalu bagi harapan kat kita , yang selalu cakap dia sayang kita , tetibe je dia buat camni , aku boleh buat apa ? sedih tu memang sedih . tapi takkan lah aku nak bunuh diri pulak kan ? jahil-jahil aku pun , aku still ingat agama . so , malam tu aku duk memerap dalam bilik tak kuar makan . chett , padahal dah melantak kat mcD sensorg . over je lelebih . 

so , sampai sekarang aku still pendam perasaan tu sensorg . walaupun hari-hari dia cerita pasal makwe dia , aku still senyum walaupun dalam hati tu cuma aku je yang tahu . aku still happy untuk dia . aku cuma boleh doakan dia semoga dia bahagia dengan orang tersayang . 

pergghh , macam drama je kan ? tapi tu lah hakikat dan kebenarannya . kalo boleh aku tak nak ingat benda tu sume , tapi bila dia mintak tolong settlekan masalah diorg , tak kan lah aku nak duk diam je . dia pun dah banyak tolong aku settle kan masalah aku , kan tak tolong kan cakap tak kenang budi lah , derhaka lah , aku jugak yang salah . sampai sekarang jugak lah aku still simpan perasaan tu . korg yang tahu pasal ni buat-buat senyap je lah . kalo korg kepoh-kepoh kan , siap! aku tanak sebab benda kecik ni aku dengan dia putus kawan . pape pun dia tetap kawan terbaik aku . 

tetibe lak mengidam.. 

Wallahualam.