1/23/2014

AED dan Aku

Assalamualaikum,

sem 3 dh start . means subjek-subjek utk sem ni agak mencabar laa . means dh nak hampir setahun aku kat CFS . ayat nk over je kan . tak de laa mencabar sgt , tp bagi aku yang sememangnya dah lembap ni , korang paham-paham laa sendiri . bajet orang paham . untuk sem ni aku amek 5 subjek je sbb lg 5 subjek tuh aku x larat nk amek sume subjek dalam satu sem . ko bayangkan laa , 10 subjek utk satu sem 3 . mmg x ah aku amek sume subjek tu . aku ni dah laa migrain , kang pengsan x pasal-pasal . 

dulu kan , aku selalu berangan nak jadi arkitek . kononnya . lepas spm aku dapat course Architecture and Environmental Design(AED) . class kau jah . mase aku dapat tu kn ,  aku happy sesangat . ye lah , bab kata orang tetua , impian menjadi kenyataan . bila orang tetua cakap cmtu pun aku tak tahu betul ke tak . tapi kan , seriously aku rasa macam tak percaya je . parents aku lagi lah . lepas tu aku dah start berangan dah . lepas habis foundation , aku nak sambung degree , lepas tu nak sambung master , then PHD . angan-angan kak ton je lah kau . tapi bila dah masuk then belajar subjek-subjek AED tu kan , aku rasa macam time tu jugak nk terjun dari tingkap studio . over sangat . first time belajar tu mmg lah nampak macam senang sbb buat lines and lettering je . kalo tak tahu lines and lettering ,  gi bukak google sekarang . first-first tu rasa seronok lah , sebab tulis abc balik . macam masuk tadika balik je kan . bila dah masuk second and so on tu , aku rasa macam down je . fuh , ayat mintak kaki je kan . untuk adik-adik yang rasa-rasa nak amek course ni , pikir lah 50-60 kali . kalo tak , ko menyesal dik . ayat tak de motivasi langsung . ni akak kao nak bagi nasihat sikit ni , nak amek course ni kena ada kesabaran tinggi tau , sebab dia punya susah kan macam nak baling je tools kat laut then tikam ikan bilis dengan set compasses . cehs , ayat macam nak mintak penumbuk sorang satu . over je lelebih . 

first sem tu aku dah rasa sangat-sangat terseksa . mana tak seksanya , bila life aku 100% bertukar . dengan tak tidurnya , dengan tak makannya , dengan tak mandinya sebab mengadap benda tu je 24 jam 7 hari . sumpah aku tipu . aku tak de lah sampai camtu sekali . tidur still tidur , gila ko tak tidur . nak mati cepat boleh laa buat . makan tu mmg lebih dari yang sepatutnya , tak pernah kurang sebab aku ni memang hantu makan . kerja aku nak makan je . mandi lak memang konfem-konfem aku mandi . nak jadi kambing ? tak nak aku . nanti tak de orang nak kawan dengan aku . aku memang suka mandi . bila mandi tak leh kejap-kejap , x puas kata orang . sape orang tu pepandai lah ko tafsir sendiri . aku mandi memang lama . kalo bangun pukul 6.30 , pukul 7.25 baru siap mandi . apa kejadah anak dara mandi lelama kn ? tapi seriously , kalo mandi 10-15 minit , aku rasa macam aku tak mandi je . kalo boleh kan bila aku dah masuk mandi tu , aku tak nak kuar . kalo weekend tu kn , ko tayah tanya la berapa lama aku kat dalam , boleh je aku buat tempat tinggal kat situ . tak senonoh kan aku ? okay , buang aku dari list calon isteri korang . lepas ni boleh lah dapat award 'TEMPOH MANDI PALING LAMA' . *applause* . mohon tampar aku lelaju . buat semak je .

tapi dalam pada tak best nya , yang best tu tetap ada . ko tanya lah abang akak ko mase diorg study dulu cemane . kalo diorg cakap tak best , ko bunuh je diorg dengan tampar diorang pakai kertas A4 yg ko lipat segi empat . okay , tak lawak . back to the story . yang best amek course ni korg boleh berbangga dengan kawan-kawan korg . nak tau sebab apa ? bila diorg tanya , 
mat: wei ko amek course apa?
ko: architecture .
mat: wow! bakal arkitek la ni?
ko: *bangga*
mat: lepas ni boleh la ko bina rumah aku kn?
ko:boleh je . 

betul tak ? mesti korg bangga punya . mesti hidung korg kembang tak kempis-kempis sebab bangga sangat . tapi seksanya korg je lah yang tanggung sendiri . pape pun , sesape yang amek course ni atau yg berkaitan dengannya , kita geng . *high five* 
yang bakal nak amek tu , good luck ! sebenarnya kan, subjek AED ni tak de lah susah bagi yang betul-betul minat . boleh je score. boleh je dapat pointer 3.8 ke atas . aku cakap mencabar and kena ada kesabaran yg tinggi tu sebab dia punya tools tu gila bapak mahal . sabar je lah bila tengok harga tiap barang tu . tak de rm500 dalam purse or wallet , kau tengok pejam celik je lah . okay , tu tipu . tools dia mmg mahal , tapi kalo ko tu penyabar , boleh je beli sikit-sikit . aku ni jenis yang kalo beli satu-satu alat, kena beli satu set terus . malas nk ulang alik sebab nak beli menatang tu . 

tujuan masuk gambar ni? aku lapar sebab penat cari idea nak update blog . kay , xde kena mengena .


Wallahualam.