2/09/2014

Aku adalah Aku

Assalamualaikum.

Malam ni aku terpanggil nak tulis something yang sebenarnya dah lama menganggu fikiran dan perasaan aku selama aku buat blog. actually ramai yang kutuk aku sebab aku buat blog macam blogger terkenal lain. ada yang cakap aku tiru sebijik-sebijik macam blog orang lain. ramai lah yang kutuk aku. macam-macam ayat kutukan yang aku dapat. 

sedih? tipu lah kalo aku cakap tak sedih. kadang benda ni buat aku stress. aku dah lah banyak kerja dengan ED lagi, GC lagi, Arab lagi, Math lagi, and banyak lagi lah. tapi bila kena hentam camni sape tak sedih kan? sape tak stress? 

aku buat blog sebab ni tempat aku nak luahkan perasaan bila aku tak de tempat nak mengadu. walaupun blog tak leh selesaikn masalah aku, at least aku akan rasa beban tu ringan bila menaip. aku tak pernah berniat nak buat blog konon nak suruh orang baca. semata-mata nak femes. aku tau, mungkin ada yang terkejut sebab tak sangka yang aku buat blog dengan gaya ayat yang diorang tak pernah diorang sangka. okay, ayat keling. 

aku bukan nak bukak aib orang dengan cerita-cerita macam ni. tapi macam yang aku buat sekarang ni, aku menaip sebab nak luahkan perasaan aku je. aku tak de suruh orang baca. tapi bagi yang baca tu, aku ucapkan terima kasih. yang bagi sokongan pun aku ucapkan terima kasih banyak-banyak.

aku adalah aku. ni gaya aku. aku tak pernah tiru/ciplak blog orang lain. masing-masing ada gaya/personaliti diorang sendiri. aku ikut gaya aku. diorang ikut gaya diorang. 

satu lagi, blog aku simple je. tak de icon-icon yang best pun. background music pun tak de. tak cantik macam blog orang lain. sebab niat aku just untuk aku tulis something yang aku tak boleh luahkan kat orang lain. just untuk aku. 

cita-cita aku bukan untuk jadi blogger. bukan untuk femes. aku tak pernah berangan pun untuk jadi blogger yang terkenal macam Aizat Abdullah atau Akbar Azman atau Namee Roslan yang ada beribu-ribu follower kat Facebook, Twitter, Instagram atau Keek. macam yang aku cakap tadi. aku tulis dari hati aku. 

ada jugak yang tuduh aku cakap semua entry aku tu rekaan semata-mata. okay, korang tak kenal aku. korang boleh je cakap apa-apa. bagi yang kenal aku, that's me! honestly, semua entry blog adalah berdasarkan pengalaman aku sendiri. 

mungkin ada yang cakap ni sebab ingat aku nak mintak simpati. jujur dari hati aku yang paling dalam sudutnya, aku tak pernah ada niat sebegitu rupa. seriously, aku rasa nak nangis. tapi apa yang aku mampu buat? nak luahkan? sape yang nak dengar? ada ke yang nak dengar? sebab tu aku buat blog. supaya aku ada tempat nak mengadu, bercerita. even blog tak leh bercakap, tapi aku lagi selesa bercakap dengan benda yang tak boleh bercakap sebab benda-benda camni dia tak de respon. so, aku nak marah camne pun benda ni tak peduli pun. daripada aku bercakap dengan orang yang hanya tau kutuk, mengata. 

tak de manusia yang sempurna kan? aku tak sempurna. korang yang mengutuk aku pun tak sempurna. so, take note!

Wallahualam.