12/12/2013

K-POP

Assalamualaikum.

aku dengan kau ni memang ta leh pisah kan? hari-hari kita jumpa. kau tau tak, selain dari BFF , parents aku , kau laa yang paling setia dengar cerita-cerita aku. thanks a lot buddy! 

Based on the title above, K-POP . dengar perkataan tu dah buat aku menjerit bagai orang gila. K-POP? menatang apakah ? K-POP atau Korea Pop ialah satu muzik berasal dari Korea. aku rasa bukan aku je yang minat k-pop , right? boleh kata satu dunia sebab Korea punya Hallyu Wave dia dah merebak satu dunia . aku minat k-pop since darjah 5 . tapi time tu aku tak berapa aktif sangat , sebab internet ta de, geng minat k-pop pun ta de.*sedih kn?* jadi aku minat dalam diam je. bila dah masuk sekolah menengah, wave2 dia dah rase sikit . ada lah dua tiga orang pelajar yang minat jugak . tapi sebab ta de geng time form 1,2,3, aku buat2 tak tau je . then aku naik form 4. bagai pucuk dicita ulam mendatang, classmate aku merangkap sedara aku ialah k-pop mania. so, apalagi banyak laa kitorang kongsi2 cerita sal k-pop. boleh dikatakan hari2 kitorang duk bercakap pasal k-pop. 

cemane aku minat k-pop? aku start minat masa Sajangnim menang komputer dalam satu cabutan bertuah. entah dari mana datang satu gambar mamat ni. hensem, putih, gojes, comel and SANGAAAAAATT sexy. aku jadikan gambar mamat tu sebagai wallpaper dekstop aku. hari2 gambar tu aku tatap. aku mintak tolong makcik google, then akhirnya jumpa. sejak tu aku minat mamat ni. sume gambar dia aku dunlop and save dalam file khas untuk gambar mamat tu saja. tak puas tengok kat komputer, aku print and tampal dalam bilik. so, hari2 laa aku tengok mamat ni. kadang tu aku macam orang gila sebab cakap sensorang. mana taknya, kalau hari2 ngadap gambar mamat tu then berangan konon aku kawen dgn dia.*gedik kn?* 

ni laa mamat yang aku cakap tu. hensem kn? sangaaatt . . ni jgk gmbr wallpaper kt dekstop aku..


 kat bawah ni antara koleksi gambar2 dia yang aku simpan khas dalam satu file.

senyumannya membuat kan aku cair ..

flaming charisma..
mr. perfect!!
mulanya aku tau pasal dia sorang je, aku tak tau lak dia ada grup. masa aku tengah usha2 dia, tetibe aku terlihat gambar dia dalam satu grup . grup tu lak bukan 5,6 orang tapi 13 orang! and kesemuanya TERSANGAT laa hensem. lagi laa buat aku jatuh hati. start pada tu aku usha2 sume ahli2 grup tu . start dari leader sampai maknae. then, baru laa aku tau rerupenya diorang ni memang satu grup. nama mamat tu ialah Choi Siwon and nama grup diorang lak Super Junior . encem bak anggss!! ahli2 diorang ialah Leeteuk(leader), Heechul, HanKyung, Kangin, Siwon, Sungmin, Yesung, Kibum, Donghae, Eunhyuk, ShinDong, Ryeowook and the cutest maknae, KyuHyun.

ni laa grup Super Junior tu . . comel n encem kan? melting...
Super Junior tu grup pertama yang aku minat . grup kedua yang aku minat sampai sekarang ialah BIGBANG! Ya, BigBang. diorang sangat berbakat, sangat laa hensem, sangat laa comel, and sangaatt laa cute. aku start minat BigBang lepas aku usha leader BigBang iaitu G-Dragon atau nama sebenarnya Kwon Ji Yong. GD ni seorang penyanyi yang sangaatt talented . semua lagu BigBang, dia yang create . GD ni jugak leader yang sangat bertanggungjawab. dia caring sangat dekat ahli2 dia. walaupun ada seorang member ni lagi tua dari GD, tapi dia tetap nak GD ni jadi leader diorang. sebab katanya, GD ada bakat jadi leader. member2 BigBang ialah G-Dragon(leader), T.O.P , Taeyang, Daesung and lovable maknae, SeungRi. beza umur diorang tak laa jauh sangat . T.O.P(26), GD(25), Taeyang(25), Daesung(24), SeungRi(23). nama sebenar diorang ialah Kwon Ji Yong, Choi Seunghyun(Big Seunghyun), Dong Youngbae, Kang Daesung dan Lee Seunghyun(Small Seunghyun). 


comel tak? mase ni diorang tengah promote handphone jenama lollipop keluaran LG.

okay laa.. aku rasa cukup laa tu buat masa ni.. lain masa aku sambung . banyak lagi sebenarnya aku nak cerita, tapi malas dah nak menaip. jejari aku dah lenguh ni..


wallahualam.