3/13/2014

Perjalanan Baru Bermula

Assalamualaikum,

dah lama dah rasanya tak menaip. bukan sebab busy tapi malas. malas nak menaip, malas nak fikir idea, malas nak log in, malas semalas-malasnya. teruk kan aku? apa, kau ingat senang ke nak cari idea? kau ingat cari idea sesenang kau makan nasi? okay, tetibe lak nak bengang sensorang. -_-'

aku sebenarnya kan tak de story pun nak cerita. so, aku tak tau nak cerita apa. tajuk entry kat atas pun aku copy dari majalah Infiniti. entah kenapa tajuk tu interesting. rasa macam ada benda yang aku nak story tapi kau tau la kan, idea bukannya datang macam kau kelip mata sekali then dia muncul macam superman. ahh, ayat keling.

sekarang ni kan banyak benda dah jadi kan. macam-macam kes. kes anwar 'melawat' penjara lah, kes erra fazira bercerai lah, kes hanez suraya lah, then yang terbaru kes pesawat mh370 tetibe hilang. 

dalam blog aku ni aku tak nak cerita pasal pak itik2 ni sebab aku takut kena kecam. ye lah, kang tak pepasal kuar statement psl aku. femes kejap. k bai. 

lately ni banyak benda jadi kat aku. rasa macam semua ni mimpi je. kadang tu aku terfikir, umur aku baru 19 tapi dah lalui benda2 yang bagi aku tersangat lah ngeri dan menyeramkan. yang aku tak paham kan, orang2 kat sekeliling aku ni terlebih eksaited dari aku. kadang tu diorang yang duk sibuk berangan lebih dari aku. bukan nak kutuk lah, tapi apa yang aku duk perhatikan, cenggitu lah lebih kurang keadaannya. mohon tak terasa ye. hehe.

tapi, the best part is aku dapat pengalaman baru. pengalaman yang entah bila lagi aku boleh lalui. mungkin ada sesetengah orang beranggapan aku ni beruntung, bertuah and mungkin jugak ada yang beranggapan aku ni saje nak buat cerita, drama queen bagai. tapi, macam yang aku selalu cakap lah, orang tak lalui benda ni, orang tak kenal aku, so diorang takkan faham. aku tak kisah apa orang nak cakap pasal aku. nak kutuk ke, nak hina ke, peduli ah. bagi aku, ni hidup aku. aku tak copy hidup orang.

aku mintak maaf lah kalo ada yang terasa dengan apa yang aku membebel ni. ni cuma luahan hati aku. aku taknak berprasangka buruk kat sesape. 

so, chillax! 

p/s: tajuk entry tak de kena mengena dengan isi blog. hehe. sorry. 

Wallahualam.